The second decade of the international competition network the challenges of promoting convergence in diversity
Main Article Content
Abstract
The International Competition Network (ICN) was created in 2001 and enters its second decade.
Initially composed by 14 competition authorities, it is nowadays composed of 126 members and it
faces different – or at least additional – challenges compared to those of its early years. In particular,
the diversity of its members is an important challenge since the membership is composed of
authorities in various moments of history, development and enforcement of competition policies. This article analyzes ICN’s new phase, addressing both its new challenges as well as Brazil’s active role within the organization.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados são do(s) autor(es), com direitos da Revista de Defesa da Concorrência (RDC) sobre a primeira publicação, impressa e/ou digital.
O(s) autor(es) somente poderá(ão) utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a Revista de Defesa da Concorrência como o meio da publicação original. Se não houver tal indicação, considerar-se-á situação de autoplágio.
A reprodução, total ou parcial, dos artigos aqui publicados fica sujeita à expressa menção da procedência de sua publicação neste periódico, citando-se o volume e o número dessa publicação, além do link DOI para referência cruzada. Para efeitos legais, deve ser consignada a fonte de publicação original.
Por se tratar de periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte, conforme a licença Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).