Competition defense and port verticalization
Main Article Content
Abstract
This article aims to contribute to the effectiveness of the competition´s at the containers operation of the Brazilian port sector, through the method case that deals with two verticalized terminals, and it is divided into three sections. The first section discusses a General Theory of the Port sector´s Competition. The second section deals with the verticalization and concentration in the port sector and the third section analyzes the APM Terminals x Portonave case in the state of Santa Catarina. Finally, some considerations are made to the Brazilian National Waterways Commission, based on the General Theory of the Agencies, with suggestions to improve the competition model in the port sector.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados são do(s) autor(es), com direitos da Revista de Defesa da Concorrência (RDC) sobre a primeira publicação, impressa e/ou digital.
O(s) autor(es) somente poderá(ão) utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a Revista de Defesa da Concorrência como o meio da publicação original. Se não houver tal indicação, considerar-se-á situação de autoplágio.
A reprodução, total ou parcial, dos artigos aqui publicados fica sujeita à expressa menção da procedência de sua publicação neste periódico, citando-se o volume e o número dessa publicação, além do link DOI para referência cruzada. Para efeitos legais, deve ser consignada a fonte de publicação original.
Por se tratar de periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte, conforme a licença Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).